私たちの考え方

/ How we think /
We provide a creative platform focusing on design and
art direction to share and solve various issues
related to companies and brands from an
early stage of their inception. With our creative power,
we transform contents like business plans
and product development that are hard to visualize in the
realm of business, into essential values and visions.
In addition, we also organize the specialized teams
according to the nature of each project to propose and
construct new perspectives. Starting from a prototype
stage to advertising and PR strategies,
we offer a one-stop service leading to the
final outputs targeted to consumers.
In recent years, the issues faced by companies and
brands have become diverse and complex.
In addition to the conventional 4 types of mass media
(TV / newspaper / radio / magazine),
there is an increasing number of cases that
require more sophisticated strategies
designed to integrate with the internet, PR, etc.
The communication strategies, evolving day by day,
should address these new markets.
We are to design yet-to-be-seen visions together with the
power of creativity and consulting.
企業やブランドにおける様々な課題を
初期段階から共有しながら解決していく、
デザインとアートディレクションを中心にした
クリエーティブプラットフォームです。
事業設計や商品開発など、ビジネス領域における
可視化しにくいモノやコトを
クリエーティブの力で本質的な価値やビジョンを生み出し、
プロジェクトに応じて専門的なチーム編成を行い
新しい視点を提案構築していきます。
プロトタイプの段階からスタートし、
広告やPR戦略までワンストップで
生活者へ向けた最終アウトプットへと導いていきます。
近年、企業やブランドの抱える問題は多様、
かつ複雑になりつつあります。
4マス(テレビ/新聞/ラジオ/雑誌)などの
従来型のマスメディアに加えて
インターネットやPRなどが統合的に
設計された高度な戦略が求められる事案が増加しています。
日々進化しているコミュニケーションは、
新しいマーケットと共にあります。
未だ見えていないビジョンをクリエーティブと
コンサルティングの力で共にデザインしていきたいと考えています。

Member

Koichiro Toda
Co-Founder & CEO
Creative Director / Art Director
Born in Sado Island in 1970. He graduated from the Department of Design II, Tokyo Zokei University in 1995. After joining Communication Design Center (CDC) at Dentsu Inc., he was involved in a wide range of activities, including advertising in media such as TV commercials, newspapers, and posters; brand development; designing logos and CD jackets. He received numerous awards in Japan and overseas, including the Tokyo ADC Award, Asahi Advertising Award, Mainichi Advertisement Design Award, One Show Design, and D&AD Award. After his experience at Dentsu Inc., he co-founded CC INC. with Taro Saito in January 2017.

"From birth, people are ruled by what they see, what they hear, and what they feel. Much of the information is predominantly visually based. It would be exciting if we could find a new perspective to what we imagine using our creativity.”
戸田 宏一郎
Co-Founder & CEO
Creative Director / Art Director
1970 年、佐渡島生まれ。95年東京造形大学デザインII類卒。株式会社電通入社後、CDC局に在籍しテレビ CM、新聞、ポスターといった広告全般からブランド開発、ロゴマーク、CD ジャケットなどを幅広く手がける。東京ADC賞、朝日広告賞、毎日デザイン広告賞、OneShow Design、D&AD など国内外で受賞多数。2017年1月に株式会社電通を経て、齋藤太郎とCC INC.を設立。

『人は生まれながらにして、見えるもの聞こえるもの、そして感じるものによって支配されています。そのうちの多くの情報は主にイメージによるものです。そのイメージされるモノコトをクリエーティビティによって、新しい視点を見つけ出すことができれば、そんなに刺激的なことはありません。』
Taro Saito
Co-Founder
Creative Director / Communication Designer
Born in Cleveland, Ohio, USA in 1972, and graduated from Keio University (SFC). After gaining experience at Dentsu Inc., he founded dof Inc. in 2005 with its business focusing on creating culture and value. His strength is to offer “problem-solving” proposals on a wide spectrum of communication from upstream to downstream, which includes management strategy, business strategy, corporate vision, product & service development, marketing strategy, media planning and final creative outputs, for clients that operate nationally as well as start-up companies. He co-founded CC INC. with Koichiro Toda in January 2017.Other concurrent positions:CEO of dof Inc., External Director of ZOZO Inc., External Director of CARTA HOLDINGS, Inc., External Director of for Startups, Inc.

“Success in marketing is about delivering results, and I think the creative output is an integral part of that achievement. In that sense, unlike self-expressive art, it is a part of capitalistic activities that affect people's feelings and change their behavior and attitude. At the same time, we believe that what we create as professionals should not end up with the commercialism for ‘exploitative sales,’ but instead, should be ‘beneficial’ to our society.”
齋藤 太郎
Co-Founder
Creative Director / Communication Designer
1972 年、アメリカ合衆国オハイオ州クリーブランド生まれ。慶應SFC卒。株式会社電通入社後、2005年に文化と価値の創造を生業とする、株式会社dofを設立。ナショナルクライアントからスタートアップ企業まで、経営戦略、事業戦略、企業ビジョン策定、製品・サービス開発、マーケティング戦略立案、メディアプランニング、クリエイティブの最終アウトプットに至るまで、コミュニケーションの川上から川下まで「課題解決」を主眼とした提案を得意とする。2017年1月に戸田宏一郎とCC INC.を設立。そのほかの現職:株式会社dof代表取締役CEO、株式会社ZOZO 社外取締役、株式会社CARTA HOLDINGS 社外取締役、フォースタートアップス株式会社社外取締役

『マーケティングにおける成功は結果を出すことであり、クリエーティブはそれを創出するために不可欠な要素だと思います。その意味において自己表現的なアートとは一線を画し、人の気持ちを動かし、行動や態度を変動させる資本主義活動の一部であると考えています。と同時に、我々がクリエートするものは商業主義的な「売らんかな」なもので終わることは許されず、社会にとって「有益なもの」であることがプロフェッショナルとして求められていると考えています。』
梶原 塁 / Rui Kajiwara
Designer
山梨県出身。10年オレンジコーストカレッジ商業美術科卒。広告代理店、クリエーティブコンサルティング会社を経て、現職。
Born in Yamanashi, graduated from Orange Coast College in 2010 with a degree in Commercial Art. After working for an advertising agency and creative consulting firm, joined CC INC.
田代 祐美子 / Yumiko Tashiro
Designer
岐阜県出身。12年女子美術大学短期大学部造形学科卒。広告制作会社、個人デザイン事務所を経て、現職。
Born in Gifu, graduated from Joshibi Junior College of Art and Design in 2012. After working for an advertising production company and a private design office, joined CC INC.
藤田 優惟子 / Yuiko Fujita
Designer
埼玉県出身。12年 日本大学芸術学部デザイン学科卒。広告制作プロダクションを経て、現職。
Born in Saitama, graduated from Nihon University College of Art, Department of Design in 2012. After working in advertising production, joined CC INC.
山本 彩 / Aya Yamamoto
Accounting Clerk
埼玉県出身。12年日本女子大学家政学部卒。損害保険会社、広告代理店を経て、現職。
Born in Saitama, graduated from the Faculty of Home Economics at Japan Women's University in 2012. After working for a non-life insurance company and an advertising agency,  joined CC INC.

Contact

〒105-0003 東京都港区西新橋 2-22-1 西新橋2丁目森ビル 3F
3F Nishi-shimbashi 2-chome Mori Bldg.
2-22-1 Nishi-shimbashi Minato-ku,Tokyo 105-0003
MAP